2010. október 22., péntek

Jancsi és Juliska mese

A Dédimamától örökség, ez a kis mesécske Jancsiról és Juliskáról.
Először a Mama hallgatta kislányként, tágra nyílt szemekkel, majd Anyuék figyelték lecsücsülve, Dédimama történetét. 
Most én hallgatom az én Mamámtól :) Valamikor még telefonon is megkérem, hogy mondja el nekem, mert annyira tetszik!

Jancsi és Juliska az erdőbe ment,
Sűrű sötétség volt, az erdőbe benn.
Faodúban baglyok laktak,
Mérges medvék feszt morogtak.
Szörnyű kellemetlen, annyi szent!



Egy tisztáson Tisztelt Hallgató!
Van egy mézes, víkendházikó.
Kerítése édes-béles
Jancsi és Juliska éhes!

Itt a faház, itt a faház!
Még a végén összedől a ház.

Megjelent a csúf boszorkány,
Két foga volt, az is mind hibás.
Így szólt a boszorkány: "Gyerekek! 
Hammm, megeszlek rögtön titeket!"

Szólt Juliska: "Nincs rajtunk hús,
de van nálam egy kis rúzs!
Ha akarja, kikenem Kegyedet!?"

Tetszett a boszorkánynak az illeg-ott
Jancsi és Juliska, munkához fogott.

S mivel Pesten, sok a körzet,
Én elmentem Dizőznek!
S azóta, csak ezt dalolom,
A mesének vége Angyalom!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Donát! Az általad leírt szöveg(én is anyukámtól tanultam)nem más, mint Ilosvay Gusztáv: Jancsi és Juliska c. dalának szövege. Úgy nézem, a Rózsavölgyi kiadó megjelentetett egy CD-t, amin hallható (RÉTCD035 - Rácz Vali). Üdvözöl Eszter

Donát írta...

Kedves Eszter!

Kicsit megkésve, de köszönjük szépen az infot! Jó olvasni, hogy más is ismeri, - ezt a nekünk már családi - kedves kis vereses mesét :)

További szép mesehallgatásokat!
Donát Anyukája, Szilvi

Tovább is van...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...