2011. augusztus 1., hétfő

Szoptatás világnapja

Anyukám mesélte, hogy csecsemőként és kisdedként Én úgy szoptam, ahogy én akartam, és ameddig nekem az jól esett :)
Köszönöm Anyukám a 23 hónapot :)



Érdekesség: Az emlőn keresztüli táplálékhoz jutásnak nemcsak emocionális jelentőssége van (anya-gyermek kapcsolat, kötődés), hanem élettani funkciója is ismeretes. A mellből való tej kiszívásához nagyobb erőre van szükség, mint a cumisüvegből való tej kiszívásához, így a csecsemő rekesz, légző, és arc-száj-mimikai izmai is fejlettebbek lesznek. Ezen izmoknak később fontos szerepük lesz a rágásnál, és a beszédfejlődésnél. Erős arc-száj izomzattal rendelkező gyerekek sokkal alaposabban meg tudják az ételt rágni, segítve ezzel a könnyebb emésztést, és beszédfejlődésben is ügyesebbek, szebben artikulálnak, kisebb lesz a beszédhiba kialakulásának kockázata.

Debreceni Kriszta védőnő

Nincsenek megjegyzések:

Tovább is van...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...