2011. július 30., szombat

2 óra a vadonban

Amikor utoljára voltunk a Papáéknál, végre én is kiszúrtam az út mellett, rögtön Valkó után egy csuda jó, rönkfából készült játékos tisztást :)
Valahogy mindig úgy mentünk el mellette, hogy úton voltunk, és nem volt elég időnk, hogy megálljunk egyet pihenni és játszani.
Viszont a mai délelőtt célirányosan ide csalogatott minket, a kerek erdő közepére :)


Ahogy sétáltunk és ugrándoztam, szöcskék százai ugráltak körülöttünk, a magas zöldben.
 

A tisztáson lévő vonattal elpöfögtünk, az erdő széléig, de még mászókának is jó móka volt, a fa szerkezet és végül a tetejéről, mókus ugrásomat is bevetettem :)


Aztán belevágtunk a sűrűjébe, ahol sok új és érdekes dolog várt rám!
Követtük az állatok lábnyomait, és megnéztük hol ittak az elmúlt napokban. Szedtünk makkokat és tölgyfa leveleket.
Az emelkedőn felültem Apa nyakába, eléggé elfáradtam, a dagonyás úton. A lombok alatt, már hűvösebb volt és beljebb vezetett az út, itt láttunk, rengeteg fajta gombát is. Megsimiztem a fatörzsre lapult mohát :)
Ahány fa eltört a viharban, vagy megsérült, esetleg megbetegedett én annyiszor mondtam szomorúan elsétálva mellettük és hozzáfűzve megjegyeztem: "Szegények....! :("
Az út megint elfogyott, csak a fentről lecsobogó víz mosta meder volt az iránytűnk, de ez jónak is bizonyult.
Anya nagyon büszke volt rám, hogy ilyen jól bírom (azért sokszor ültem Apu nyakában) a túrát, mert lassan 1 és ½ órája kirándultunk már.
A meder oldalában rókalyukat is láttunk! Valószínű, hogy az avar tetején róka fogakra leltünk, mert nem messze voltak a búvóhelyüktől.
Felmásztam egy vadászlesbe is, ahonnan már látni lehetett, hogy az út végén fatörzsek gyülekeznek, szépen sorba rakva és az út innen már nem vezetett sehova sem, mert egy hatalmas drót kerítésbe ütköztünk, túl mentünk a célon...


Újra felfelé vettük az irányt, ekkor láttuk meg a hatalmas nagy szarvast és utána egy szökdécselő kis őzikét is.
Nem gondoltuk volna, hogy nemsokára a tisztáson találjuk újra magunkat, mert egy olyan ágas-bogas részhez értünk, hogy alig bírtunk haladni. Aztán varázsütésre kitisztult minden, s mintha GPS irányított volna minket, pontosan az autónk mellett bújtunk ki az erdő sűrűjéből :)

Nincsenek megjegyzések:

Tovább is van...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...